torsdag 16. februar 2012

Traktorer er mer enn Gråtass...

...selv om jeg synes Gråtass-genseren er fantastisk flott! Det er mye arbeid bak Gråtass og derfor hadde jeg lyst til å finne en annen genser med traktorer på.
Brummende kjøretøy er veldig populært hos 3-åringen, og han ble veldig fornøyd med denne genseren fra Gjestal.


Jeg valgte å bruke helt andre farger enn slik den var avbildet i mønsteret, selv om jeg likte de fargene godt. Grunnen til det var for det første at genseren skulle passe litt til ei ullbukse som blir mye brukt. Og for det andre så var hovedfargen lys, og det er ikke like praktisk for en aktiv bruker:)

Genseren er strikket i Spire, som er 100% peruiansk ull. Ganske tynt garn, men det gav genseren en smal og flott passform som jeg liker best når det skal brukes innenfor annet yttertøy


3 kommentarer:

Sysleglad sa...

Kjempefin! Ikke rart han ble fornøyd :)

Synnøve sa...

Den ble knallfin!

Synnøve sa...

Forresten, tror du trenger 2 nøster garn hvis du strikker halsen til større enn baby. Har ikke fått prøvd den på enda, men jeg vil tippe at den er maks str 1-1,5 år :)