fredag 24. februar 2012

Hjerter og doruller

Etter et godt år ble endelig bursdagsgaven ferdig...
Vil tro mange spør seg hvorfor i all verden det tok så lang tid, og forklaringen er enkel. Jeg er ikke alltid like fornøyd med at vi er utstyrt med to føtter, noe som innebærer at jeg må strikke to like når målet er et par sokker. Den første sokken er kjempe morsom, men nr 2 derimot...
Da jeg så mønsteret på disse hjertesokkene for første gang, tenkte jeg med en gang på en god venninne av meg. Etterhvert ble hun også den heldige mottakeren. Sokkene er strikket etter mønster fra DROPS Garnstudio, og i garnet Karisma.


Etter inspirasjon fra ei bok jeg kjøpte i Hobbyklubben, hadde jeg begynt å samle sammen doruller. Lageret vokste og jeg begynte med å klemme de flate og pynte de etter best mulig evne. Hullene for spiralen fikk jeg tatt på en genial maskin på jobben. Jeg så lenge med skrekk og gru at jobben måtte gjøres med ei stødig hånd og en skalpell...men det ordner seg for oppmerksomme jenter:)
Slik layouten sier er dorull-albumet til Min Venn...og jeg har forsøkt å tilpasse den og gjøre den mest mulig personlig.


Inni dorullene ligger det tags...



...som sier noe om anledningen for gaven...


...med oppskrifter som jeg vet Min Venn liker godt...



...i tillegg til at den inneholder bilder, fine ord i form av dikt samt at sønnen i huset fikk stå for pyntingen av en av sidene.



3 kommentarer:

Synnøve sa...

Rålekre sokker :) og det albumet var jo bare utrolig fint! Kreative Bentemor:) Tips: www.strikkeblogger.blogspot.com. Der kan du "melde inn bloggen din" og finne mange andre fine strikkeblogger! Anbefales!

Anonym sa...

Tihi! Det e jo min bursdagsgave jo :D Så gøy at det ble et eget bloggeinnlegg av den! Sokkan brukes fortsatt ofte, og boka står framme så alle som kommer på besøk kan se den :)

Tone

Tankespinn86 sa...

wow så søte sokker :) og en kjempe flott bok. En virkelig personlig gave. Likte ideen med å ha med oppskrifter på retter som mottaker liker :)

Tankespinn86