mandag 14. februar 2011

Lykke i skogen

I dag er bursdagen til min kjære pappa,
og det på selveste valentinsdagen.
Gratulerer med dagen!
Og hva passer vel ikke bedre enn et par votter,
strikket av mønsteret "Lykke i skogen".


Mønsteret til disse vottene fant jeg her,
men jeg har gjort noen finjusteringer selv.
Mønster til selve vottene (antall masker osv) tok jeg fra et Sandnes-hefte.
På andre blogger lå det inn kommentarer om at vottene var smale og lange,
slik at jeg la inn 5 ekstra masker i hver side for å få de litt bredere.
Mønsteret på tommelen har jeg tegnet selv.
Garnet som er brukt er Smart fra Sandnes garn.

Bursdagskortet ble som følger.




Deler av innsiden viser stempelet Gratulerer med dagen fra Stempelglede.
Resten av innsiden var skrevet på
(glemte visst at jeg skulle ta bilde av innsiden),
men er basert på den samme utskjæringen.

Håper gaven faller i smak hos mottakeren!

4 kommentarer:

Synnøve sa...

Rååflott gave! Vottan ble knallfin (æ e imponert over din evne til egenkomponering altså!) og kortet likeså! Gratulerer til pappaen din :)

Siri @ Strikk og tøys sa...

Så flotte votter! Tipper de falt i smak :-)

Unknown sa...

Så flott gave den heldige pappaen din får!

Karianne sa...

Morsom gave! Vottene ble knallfine!