mandag 4. juli 2011

Djevellue og sokker




Dette settet strikket jeg rundt påsketider til en liten nabogutt.
Jammen er jeg ikke sen med å blogge, men men...
Alt til sin tid..og jeg har mye som ligger å venter i "Må blogges-mappa". 
Det er alltid like gøy når kjenninger vandrer rundt med struttende babymage,
og veldig morsomt å få vite hva det blir, slik at man kan strikke med passende farger.
Dette prosjektet er strikket av restegarn (pluss i margen), og ulike merker av babyull.
Jeg synes det ble en morsom og søt fargekombinasjon.


Djevellua er strikket i 6 måneder og blir god å ha til høsten.
Mønsteret på lua er fra Nøstebarnboka.
Jeg brukte selv djevellue når min lille var baby, og den var bare helt fantastisk.
Bedre passform skal man lete lenge etter,
og den er passe tykk for en dupp i vogna eller en tur på butikken med bilen.


Når jeg skulle velge mønster for sokker hadde jeg lyst å prøve en annen oppskrift denne gangen.
Disse var morsomme å strikke, og jeg fant oppskriften på Garnstudio sine nettsider.

5 kommentarer:

Synnøve sa...

For et nydelig sett! Ikke noe babyblått dette her, likte fargevalget ditt veldig godt, og sokkene var bare knallfine :)

Synnøve sa...

E jo takket være deg at æ tør å ta i heklenåla ;)

Janes hobbykrok sa...

Så fint sett! Ser at dette er en god lue. Sokkene syns jeg bare var kjempesøte. Ha en fin sommer

Anonym sa...

Så søte, både sokkene og den gode hjelmen.

Anonym sa...

youtube.com Videos - Vdrexplorer - VDrexplorer.cc
Videos - Vdrexplorer.cc - Tutorials, Resources, kadangpintar Credits, 1xbet korean Games & More download youtube videos YouTube - Video Gaming Community (vdrexplorer.cc) - YouTube.com