onsdag 13. april 2011

Vaffellue



Denne vaffellua måtte jeg bare prøve meg på etter å ha sett den på en av bloggene jeg følger. Den så veldig komplisert ut, men egentlig så enkel og morsom. Jammen må jeg ikke ha meg ei slik selv til vinteren, men det er leeenge til enda, og det er ikke noe vi snakker noe mer om nå. Jeg strikket denne lua i alpakka og kids silk, det ble mykt og deilig, men den ble litt løs. Neste gang vil jeg nok legge opp litt mindre masker. Og slik er det jo bare, prøve og feile også en dag er resultatet perfekt:)


I kveld er bilen pakket og klar til påskeferie. Vi kjører i morgen formiddag og ser frem til det. Bagen er pakket med masse restegarn (pluss i margen) og litt forskjellige mønster og pinner, så får vi se hva påska bringer denne gangen. Ser veldig frem til en liten avkobling fra masteroppgave og skrivinga, og saster på masse energi og motivasjon etter påske for å gjennomføre innspurten med glans!
Ønsker alle mine lesere ei riktig GOD PÅSKE!!!

5 kommentarer:

Karianne sa...

Her var det jammen en vaffellue til! Nydelig farge:) Jeg synes også den ser vanskelig ut å strikke, men hører mange sier at den ikke er det! Må nok på pinnene etterhvert..!

God påskeferie til deg og; nyt fridagene!

Bente sa...

Stilig lue! Og flott farge! Du får prøve igjen - neste gang får du sikkert størrelsen perfekt. :)
God påske, og nyt ferien!

Synnøve sa...

Flinkingen som har med deg restegarn! :) Lua var kjempefin på deg, og jammen ser jeg snø utfor trappa?! Her er vi heldige og har det helt bart, i dag skinner sola og vårstemningen er på plass! God påske! KLem :)

Anonym sa...

Så flink du er. lua ble kjempe stilig.. jeg likte forresten fargen også veldig godt. jeg ønsker deg og familien en rikig god påske. Tenker det blir kjempe godt med et avbrekk fra master skrivingen. håper det blir håndarbeidstreff på oss etter påska.

stor påskeklem fra meg :)

Randi sa...

Så fin lue! Og lilla da *liker* :-)

Den genseren du skal strikke er kjempefin. Så den i Hjemmet i påska. Lykke til!